Podniesiono minimalny wiek pojazdu, aby była możliwa jego rejestracja na zabytek. Od ubiegłego roku obowiązują nowe wymogi do zakwalifikowania pojazdu jako pojazd zabytkowy i tym samym, by była dopuszczalna jego rejestracja na żółte tablice. Najważniejsza zmiana obejmuje minimalny wiek pojazdu, który może wpisać konserwator do Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków, aby potem można było go zarejestrować na żółte tablice.
Rejestracja na zabytek. Są zmiany!
- Dolnośląskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat. -> Od 15.04.2024 40 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Kujawsko-pomorskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Lubelskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Lubuskie – 40 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Łódzkie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Małopolskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Mazowieckie – 35 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Opolskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat. -> Od 15.03.2024 40 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Podkarpackie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Podlaskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat. -> Od 19.03.2024 50 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Pomorskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat. -> Od 24.03.2024 40 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Śląskie – 35 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Świętokrzyskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Warmińsko-mazurskie – 35 lat i pojazdy nieprodukowane od 20 lat.
- Wielkopolskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
- Zachodniopomorskie – 30 lat i pojazdy nieprodukowane od 15 lat.
Nie zmieniła się jednak kwestia oryginalności pojazdu, aby była możliwa jego rejestracja na żółte tablice, ponieważ nadal pojazd taki musi posiadać minimum 75% oryginalnych części, w tym głównych podzespołów.
Nasza firma zajmuje się kompleksową pomocą w rejestracji pojazdów na żółte tablice, wykonamy za Ciebie wszystkie formalności. Oferujemy oględziny pojazdu dokonane przez rzeczoznawcę, weryfikację dokumentów, sporządzenie „białej karty”, wniosku do WKZ (Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) o wpis do ewidencji, wniosku do OSKP (Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów) o bezterminowe badanie techniczne, oraz dostarczenie dokumentów do WKZ.